dimarts, 20 de maig del 2008

Big Five

Sudàfrica, Park Kruger, set del matí.

Estela: estic morta, és necessari llevar-se tan aviat?
Lluís: no pateixis és l’últim dia, demà podràs dormir tot el que vulguis a Ciutat del Cap.
Estela: quants “Big Five” ens queden per veure?
Lluís: ens falta el lleó, el rinoceront i el búfal...realment està sent un safari poc interessant.
Estela: faig una becaina i si ens trobem amb algun d’ells m’avises.
Lluís: fet.

En el mateix moment, en el mateix jeep, al seient del darrera.

Montse: estic fascinada, el paisatge és commovedor, has vist quins arbres més curiosos?
Pep: fantàstics...mira allà al cim, una àliga negre.
Montse: al bec i duu una serp.
Pep: deu ser l’esmorzar.
Montse: quants “Big Five” hem vist?
Pep: el lleopard i l’elefant. Ha estat impressionant veure’ls de tan a prop i en el seu entorn natural, molt emocionant.
Montse: inoblidable! La sortida del sol és tot un espectacle difícil de reproduir. I aquesta llum primerenca reflectida damunt el riu...I el verd, tots aquests colors del verd. Els olors, el silenci...
Pep: un luxe. Guardaré amb mi totes aquestes imatges per a la resta de la meva vida.
Montse: si, jo també.

Nota: s’anomena “Big Five” als cinc grans –lleó, rinoceront, búfal, elefant i lleopard- i un dels reptes en un safari és aconseguir “caçar-los”, fotogràficament parlant, a tots cinc. Un altre repte, més senzill, però molt més enriquidor, és simplement obrir els cinc sentits.


I vosaltres a quin seient esteu? Sou dels que compteu el que us falta o be, compteu el que heu aconseguit, el que teniu?