dimarts, 20 de gener del 2009

Fes-te el boig

L’altre dia, en un moment de debilitat, vaig cometre una imprudència. Una dona amb el rostre de Paz Vega i amb el nom de Teresa se’m va colar a casa i no vaig tenir el senderi ni els reflexes oportuns per aturar aquella barbaritat a temps. Poc a poc vaig ser abduït, buidat de coneixement, al temps que notava una dolça fluixesa per tot el cos i em mantenia hipnotitzat davant una successió de seqüències al·lucinants. La tal Teresa, vaig anar descobrint, era Teresa de Jesús, i allò que em bufetejava era, ni més ni menys, que la història de la seva vida o alguna cosa que se li assemblava. Caram amb la Teresa! Resulta que amb el temps la varen fer Santa, que va estar posseïda per Déu i que va ser una dona il·luminada. En canvi a mi i sincerament, veient les imatges, em semblava que el que li havia passat a la pobre dona, és que en algun moment, se li varen fondre els ploms. Alguna cosa va deixar d’anar bé al seu interior, alguna connexió no va reeixir, algun petit transmissor va patir una avaria irreparable.
Curiosa evolució la nostra. Anys enrere els trastorns mentals et portaven directament a la foguera o la santedat, ara, amb una mica de sort, acabes al psiquiatra.
Abans, un volia ser Neró i cremar Roma i era Neró i cremava Roma. Que volia ser Napoleó i conquerir el món, doncs a ser Napoleó i a conquerir el món. Que un volia fer surf al mar de Galilea, cap problema, se li formaven cues de seguidors esperant a la riba per aclamar-lo. Que una dona volia ser Santa Teresa, estar posseïda per Déu, tenir tremolors i levitar, doncs a fundar una ordre religiosa i a pujar als altars.
Ara, desgraciadament o no, aquests personatges estan reclosos en centres on només se’ls pot visitar de 5 a 6 i en dies alterns.