dijous, 15 de gener del 2009

El sentit

Quina és la diferencia entre direcció i sentit. Ho pregunto perquè sovint es tendeix a confondre l’una amb l’altre. Direcció, per fer-ho fàcil, és la línia sobre la que ens movem, sense tenir en compte el lloc cap on anem; en canvi, el sentit, ens marca o indica, justament, el lloc cap on anem. Un exemple: el carrer Balmes, seria la direcció i el sentit vindria donat per si ens movem cap el Tibidabo o bé cap el mar.
A que bé tot això?, doncs molt senzill; l’altre dia un amic meu em va obsequiar amb una sentència esplèndida, i deia així: No em puc prendre seriosament a una persona que no tingui sentit de l’ humor.
Conclouré finalment que tots, i n’estic segur, tenim una direcció, millor o pitjor, més o menys tortuosa, accidentada o planera. Tots tenim una línia per la que ens movem amb sort diversa, però no tots anem cap el mateix lloc, no tots tenim el mateix sentit i evidentment, no tots tenim el sentit de l’ humor necessari per ser presos seriosament.
El meu amic és molt savi i té una gran orientació, sempre encerta el sentit correcte dins la direcció més complicada.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Molt interessant.

Anònim ha dit...

Me gustan las patatas i este documento no es una patata , en conclusión soy un genio

Anònim ha dit...

mamamamamamammammammamamamamamamammam