divendres, 8 de maig del 2009

De burro, res

Jean Paul, un cajun, se’n va anar a viure a Texas i va comprar un burro a un vell granger per 100 dòlars: Van acordar que l’endemà el granger li lliuraria el burro.

L’endemà el granger va arribar amb la furgoneta i va dir:

-Ho sento, però tinc males noticies. El burro s’ha mort.

-Doncs, llavors, torni’m els diners.

-No puc. Ja me’ls he gastat.

-D’acord, doncs, descarregui el burro.

-Què en pensa fer?

-El rifaré.

-No pot rifar un burro mort!

-I tant que sí. Ja ho veurà. No diré a ningú que està mort.

Al cap d’un mes el granger es va trobar el cajun i li va preguntar:

-Què va passar amb el burro mort?

-El vaig rifar: Vaig vendre 500 tiquets a 2 dòlars cadascun i vaig tenir uns beneficis de 998 dòlars.

-Es va queixar algú?

-Només el paio que va guanyar. Per tant, li vaig tornar els 2 dòlars.