dimecres, 11 de juny del 2008

A Polònia no tenen caspa

Us he de confessar que això de les seleccions nacionals de futbol sempre m’ha fet molta mandra. Com pair, sense que et faci mal, el més abrupte conjunt de tòpics, baixos instints i caspa? Com és possible pensar que una selecció de futbol pot ser representativa d’alguna cosa amb un mínim de coherència i sentit del ridícul?
Si pel que respecta als clubs de futbol tothom entén i accepta que no és necessari ser de la ciutat a la que pertany el club en qüestió per ser-ne seguidor o afeccionat, és a dir, que una persona nascuda a Tarragona pot ser del Manchester, una de Madrid del Bilbao o una de Lisboa del Milan; en canvi en el tema seleccions la cosa no està tan clara, millor dit, gens clara. Tothom dona per fet que per haver nascut a Cambridge s’ha de ser forçosament d’Anglaterra, si ho has fet a Roma has de ser d’Itàlia i si ho has fet a Rotterdam no pots ser d’una altre selecció que no sigui l’holandesa.
Dons jo que he nascut a Barcelona, i agradant-me el futbol, no tinc una selecció que m’expliqui. Cap ni una em fa pessigolles. Tan se’m dona Brasil o Argentina, Rússia o França, Alemanya o Xile, Mèxic o Portugal...
Ara bé si molt insistiu i he de prendre partit, ho faré per Polònia. Perquè? Segurament per la meva idiosincràsia “polaca” i a més perquè Polònia sempre em fa riure.