dimecres, 18 de juny del 2008

Johnny Guitar

Corria l'any 1954 quan s'estrenava la pel.lícula de Nicholas Ray: "Johnny Guitar" Una esplèndida Joan Crawford donant la rèplica al antiheroi de torn interpretat per un desconcertat Sterling Hayden. Una petita joia imprescindible de principi a fi. No us enganyo. Feu-me confiança.


Johnny: a quants homes has oblidat?
Vienna: a tants com a dones tu, m'imagino
Johnny: no te'n vagis
Vienna: no m'he mogut
Johnny: diguem alguna cosa maca
Vienna: clar, que vols sentir
Johnny:
menteix-me, diguem que m'has estat esperant tots aquests anys, diguem-ho
Vienna:
tots aquests anys t'he estat esperant
Johnny:
i que hauries mort si no hagués vingut
Vienna:
hauria mort si no haguessis vingut
Johnny:
i que encara m'estimes com jo t'estimo
Vienna: t'estimo com tu m'estimes
Johnny:
gràcies...

Hi ha paraules que fereixen més que les bales.