dimarts, 17 de setembre del 2013

La meva família i altres animals de companyia 

A propòsit de la lectura (esbiaixada lectura) que ha fet Madrid sobre l’èxit de la Via Catalana i on sembla que el més important i transcendent sigui, no la gent que s’ha expressat, sinó la que no hi va participar i que ells anomenen “majoria silenciosa”. El passat dissabte, sense anar més lluny, mentre assistia a un partit de Tercera Catalana (tinc uns gustos certament estranys), la meva veïna de grada es queixava amargament a la seva amiga pel fet de no haver pogut assistir a la Via per trobar-se de vacances amb la seva família a Nova York. Doncs bé, arrel d’aquesta conversa i de la interpretació que de la Via han fet a les espanyes, he volgut aprofundir-ne una mica més per treure’n l’entrellat. 

Agafaré, per proximitat, la meva família (i altres animals inofensius) i els hi subministraré pentotal en vena perquè m’aboquin les seves raons. 

La meva mare, he de començar pel principi, doncs, la mare que em va parir, no hi va participar a la Via per trobar-se en un socio-sanitari receuperant-se d’una operació de genoll envoltada de personal sanitari complint amb les seves obligacions. 

 El meu germà, un almogàver civilitzat, i la seva parella, tampoc hi varen poder assistir per estar treballant momentàniament a Bèlgica. 

La mare de la meva dona, la que em fa la paella el dissabte i em deixa el sofà per a la migdiada, tampoc hi va participar per haver d’ocupar-se de la seva germana que no està “molt catòlica” i, per tant, tampoc hi va poder assistir. 

El meu cunyat estava, complint amb les seves obligacions familiars, pasturant per terres aragoneses. 

El meu amic Climent i la seva dona Silvia estan passant uns dies de vacances (merescudes vacances) a Normandia preparant un nou dia “D”. 

L’Anna i el Pere, esclaus de la feina, amb un restaurant per atendre a Vilassar i que no poden abandonar-lo un dia festiu. 

La veïna (i amiga/germana) de la meva mare no hi va poder participar per un agut problema d’oïda/equilibri del que s’està refent. 

La tieta de la meva dona, per part de pare, estava vetllant al seu marit acabat de traspassar al Tanatori de Les Corts. 

Ho podríem deixar aquí i confirmar que, de 19 persones amb voluntat d’assistència, només hi varem poder assistir 4: la meva cunyada,la meva dona, el meu fill i qui escriu. Un balanç desigual i que desmunta la teoria espanyola sobre les intencions d’una majoria silenciosa que, si no hi va anar, incloent al difunt Ramon (per raons obvies) va ser per motius evidents i res a veure amb l’oposició a la independència i a la plena sobirania del país.