dissabte, 7 de març del 2009

La targeta desmagnetitzada

L’altre dia vaig anar a trobar el meu amic Albert al que feia més de sis mesos que no veia. Havíem quedat en una concorreguda cafeteria del centre i quan vaig arribar ell ja hi era. Al veurem es va aixecar i em va abraçar emocionadament. Vam demanar dos cafès i abans que el sol·lícit cambrer ens els portés l’Albert em va dir:
-Estic fotut, molt fotut. Fa uns dies que no me’n se avenir. Fins fa poc jo era un home feliç, apreciat pels meus familiars i amics, valorat pel meu entorn i amb un sòlid reconeixement social. Tenia una Visa Or que m’obria totes les portes i me’n feia de noves allà on abans no n’hi havia.
-I ara, que t’ha passat?
-Una desgràcia, un terrible daltabaix, la Visa s’ha desmagnetitzat. He perdut el magnetisme i amb el magnetisme, el crèdit. De ser un subjecte observat, respectat i centre d’atenció he passat a ser un objecte invisible.
-No m’ho puc creure.
-En pots estar segur. Ja veuràs: -cambrer- em pot portar el compte si us plau?
El cambrer li va portar el compte i l’Albert va deixar la seva Visa al platet. Al poc, el cambrer va tornar i dirigint-se al meu amic li va etzibar: -perdoni senyor, la Visa no és vàlida, no tindrà pas una altra targeta?
Un Albert desfet , amb els ulls plorosos, una mirada suplicant i un filet de veu a punt de trencar-se em va demanar: -que em pots pagar el cafè? demà t’ho torno.