dissabte, 9 de juny del 2012

Una giornata particolare

Amb el despertador en off, demà em llevaré quan se m’acabi el son, ni un minut abans, ni un minut desprès. Obriré de bat a bat les persianes de llibret del balcó i posaré al vell “tocata” l’Azzurro del Celentano per començar el dia amb l’energia que li cal. Esmorzaré un generós panettone portat expressament de Milà i el sucaré en un fumejant macciatto mentre fullejo la Gazzetta dello Sport. A mig matí, quan el sol estigui just damunt del Grec, sortiré a fer un giro fins el castell per veure si em poso en forma i puc, d’una vegada per totes, disputar la maglia rossa que tant se’m resisteix. Tornaré a casa assedegat i, com no, donaré compta d’una gelada Moretti mentre preparo un temptador risotto frutti di mare. A la radio sonarà la Maruzzella de Carosone que em dirà, amablement, com emplatar la burratta. La rucola, altiva ella, s’ho mirarà expectant. A taula, pensant en la Sophia, recordaré Marcello mentre li faig els honors al Principe di Corleone que esperarà pacientment ser decantat. Vindrà il canolo, i el deixaré venir. I ho conclouré rendit incondicionalment a una grappa Alexander que dissoldrà els darrers dubtes. Ja, escampat al sofà, sucumbiré a l’ànima fosca del ristreto mentre em disposaré a revisar, per enèsima vegada, Il Gattopardo de Visconti, això si, amb la mateixa exicitació del primer cop. Baixaré els ponts i m’abandonaré als seus irresistibles encants. Mentre s’acosta l’hora del partit, i per anar passant l’hora morta, afinaré un Vivaldi juganer fins que un xiulet estrident em desperti del somni. Decididament apostaré pels blaus. Ho tinc clar, de fet, sempre ho he tingut. I no perquè vulgui que perdi Espanya, sinó perquè, senzillament, vull que guanyi Itàlia. És molt diferent.