dissabte, 16 de juny del 2012

Sopa de lletres

No és per disculpar a Messi, perquè Messi es disculpa tot solet. Però he de dir en el seu favor, que si ell no se sap la lletra de l’himne d’Argentina, jo tampoc em sé la de l’himne espanyol i, us puc assegurar, que dormo la mar de tranquil. No tinc cap remordiment, ni el més petit sentiment de culpa, ni crec que ningú amb seny m’ho retregui. Cadascú serveix pel que serveix. Cadascú té les capacitats que té i no és cristià fer-ne befa, mofa o escarni. No tinc clar, però, que Messi no sàpiga la lletra del seu himne, ans al contrari, crec que la té perfectament memoritzada, però la seva timidesa i el seu caràcter humil i modest fa que deixi que siguin els seus companys de selecció els que assumeixin el protagonisme que desprès no tindran. Jo, en canvi, reconec que no he aconseguit aprendrem mai la lletra de l’himne espanyol i no serà perquè no ho he intentat. Soc incapaç de memoritzar-la perquè no entenc el seu vers, ni la seva rima, ni la seva mètrica. Però el que és pitjor, i aquí rau el major dels obstacles, soc incapaç de captar el seu missatge, interpretar el seu sentit i trobar-li la gràcia. I és que hi ha lletres que no em diuen absolutament res.