dimarts, 12 de juny del 2012

Irrenunciable

És España la teva selecció? Fantàstic! Em sembla fantàstic. Però no em demanis que sigui la meva perquè és, senzillament, un acte contra natura. És com si jo et demanés o, encara més, t’exigís que donessis suport a la selecció d’Aràbia Saudita, senzillament, perquè el teu país va estar ocupat durant 500 anys per la seva gent. Que el meu DNI diu: nacionalidad española? I què? Tu també tens un document on diu que estàs en atur i no hi vols estar-hi. O un altre en el que reconeixes una hipoteca amb Bankia i no la voldries tenir. O un llibre de família on asseguren que estàs casat o casada i el que estàs desitjant és sortir corrent. Tots, en alguna mesura, tenim documents que acrediten o ens obliguen a ser o fer coses que no volem, però això no pressuposa ni justifica el que hi estiguem d’acord. Jo, com tu, no renuncio a trobar feina algun dia, a liquidar la hipoteca quan abans millor i, perquè no, que el meu DNI s’ajusti realment al que soc i sento. Qüestió de principis i, espero que molt aviat, també de finals.