dilluns, 19 de març del 2012

Taula reservada

M’encanta la gent que té una predisposició especial per fer-me agradable una ja de per si agradable tarda de diumenge. M’encanta la gent que fica el coll, i la llengua si cal, per fer-me sentir còmode i relaxat. M’encanta anar a dinar a un restaurant que atenen al públic en espanyol, anglès, francès,...i quan li demano al cambrer una senzilla amanida de ventresca, em respon que no entén el català. Així, ras i curt, amb total desimboltura i normalitat. Sense un exigible esbós de disculpa, ni un protocol•lari envermelliment de galtes. A Barcelona, al centre del meu país, soc més estrany i m’he sentit més estranger que els portuguesos de la taula del costat. M’encanta la gent que fa tot el que pot, i una mica més, perquè l’ idioma no sigui un obstacle, que malda per entendre i fer-se entendre, sempre, mentre no li demanis un bacallà amb alls tendres o un vigorós llobarro a la sal. M’encanta anar a dinar a llocs on treballen el sentit del gust i obliden llastimosament el sentit de la llengua. Em commou la diligència del cambrer servint saborosos postres en espanyol, anglès, francès,...i és incapaç d’endolcir la llengua del país que l’acull. Que pase el siguiente!