divendres, 17 d’abril del 2009

Antony and the Johnsons
Palau de la Música Catalana
Barcelona

Han estat necessàries 24 hores per poder processar una petita part de l’impacte emocional rebut ahir al Palau de la Música, just per poder rescatar alguna idea, més o menys coherent, que ajudi a entendre el que allí es va viure.

Un públic heterogeni que, molt abans de l’hora prevista per a l’ inici del concert, es movia nerviós al voltant del Palau intentant prendre consciència de l’excepcionalitat del moment. Un moment llargament esperat i que per fi estava a tocar. Un d’aquells esdeveniments que hom acostuma a ressaltar,amb un marcador groc, en el quadern on es dibuixen les trajectòries vitals. Un instant perdurable en el temps i en l’espai que té, per regla general, molt més valor que el preu pagat per l’entrada i els esforços per aconseguir-la. Una fiblada al vell mig de l’ hipotàlem amb uns efectes regeneradors molt difícils de quantificar i, per damunt de tot, impossibles d’oblidar.

Va ser una nit esplèndida, d’una sensibilitat excepcional i amb un registre emotiu altíssim. Una vetllada de complicitats i lliuraments sense prevencions ni mesura. Una nit de generositats i confidències. Una catarsi col·lectiva conduïda per la música a estadis de lluminositat encegadora. I una veu! una veu erigida com l’ instrument més perfecte, l’eina més valuosa per despertar tots els somnis, per excitar totes les emocions, per deixar-nos sense aire,...

Poca llum, molta penombra. Àmbit íntim i proper, molt proper. Un guió perfecte i un final insuperable: Antony, acabant “Hope there Someone”, deixa caure la seva mà lentament, suaument damunt el piano, amb el palmell obert i estenent-la cap al públic en un gest suggerent i alhora tendre. Un gest de complicitat, de connexió i una proposta inequívoca d’amistat.

El públic desprès d’això va ser incapaç de reclamar un altre bis. Podia haver un final millor?