dissabte, 20 d’abril del 2013

Canvi de cromos 

De cara al proper diumenge prometo, solemnement, tornar al mercat de Sant Antoni per veure de canviar la meva col•lecció de cromos d’herois indepes per una d’animals exòtics en perill d’extinció. Ja us avanço que no serà fàcil. Fa més de dos mesos que ho intento i no hi ha manera d’aconseguir-ho. El passat cap de setmana, sense anar més lluny, un il•luminat, veient el meu estat d’extrema necessitat i la desesperació liquada en el els ulls, em va fer una proposta absolutament indecent: 10x1. Jo li donava 10 dels meus cromos i ell, a canvi, només me’n donava 1. Quin abús! Cert que els meus cromos són deplorables i fan angúnia, però d’això voler treure’n un profit desproporcionat, no hi ha dret. Acceptaria un 2x1 i, a molt estirar, un 3x1. A última hora del matí podria arribar, empès pel pànic, a un desesperat 5x1, però aquesta seria la meva darrera renúncia. Fins aquí podríem arribar! No dic que sigui fàcil canviar un Ibarra i un Boadella per un desvalgut porquet vietnamita. O un Aznar i un Leguina per un camaleó comú. O un Cañas i una Cospedal per un escurçó de les Rocalloses. O una Aguirre i un Losantos per una boa constrictor. Però la meva determinació no té aturador. Estic disposat a no defallir en l’intent i res ni ningú podrà apartar-me del meu higiènic objectiu.