dilluns, 13 d’agost del 2012

"Per què Gasol juga amb Espanya?"

-Una de les notes curioses de la final de bàsquet dels Jocs Olímpics entre Espanya i Estats Units va ser el adonar-se que molta gent s'estranyava que Gasol és espanyol.-

Aquesta notícia, apareguda avui en molts mitjans de comunicació, va ser un dels fets més comentats a les xarxes socials durant la disputa de la final de basquet a Londres i va desconcertar a una part important dels espectadors.

Ves per on que sigui noticia una cosa que jo fa temps que em pregunto i que no deixa de sorprendre’m. Per quins cordons, Pau Gasol, Marc Gasol, Joan Carles Navarro, Victor Sada,...juguen amb Espanya si no és el seu país? Han de ser els americans, amb la seva proverbial ignorància els que obrin la caixa dels trons i, amb aquella innocència de no haver trencat mai un plat, posin el dit a la nafra.

Ara sé que no estic sol. Em reconforta que els ciutadans de Kentucky, Alabama, Wyoming o Dakota del Sur donin crèdit a les meves teories i combreguin amb els meus criteris.

Diuen, i ho diuen fa temps, que el que Estats Units desconeix, no existeix. Espero que ara la cosa canviï i que la seva sorpresa faci la nostra sort.