dijous, 23 d’agost del 2012

La conspiració

Vigila company, vigila. Potser no sóc la persona adequada per dir-t’ho, però vigila. Tu estàs dins i jo estic fora, però alguna cosa em diu que la teva perspectiva no és prou clara. Estàs massa a prop, massa tancat per abastar tot el camp i hi ha línies de fuga que et sobrepassen. La conspiració no és un instrument menyspreable si és justa i moral. Si els seus objectius són exemplars, necessaris per avançar i serveixen la raó. Però vigila company, vigila. No n’hi ha prou amb tot això. L’objectiu essencial de la conspiració, allò que la justifica i la fa reeixir, és l’èxit. No n’hi ha prou amb arguments, programes i certeses. S’ha de calcular i fer bons els càlculs. Tot el que no sigui guanyar és un fracàs i la penitència s’emportarà moltes esperances i generarà una paralitzadora frustració. No n’hi prou en saber el que es vol, cal saber amb el que es compte, quin són els companys de viatge i fins on s’està disposat a arribar. Els focs artificials estan molt bé per a les festes majors i per a les celebracions tradicionals, però desprès del soroll, la llum i el fum, no queda res, millor dit, només queda la canya cremada perduda en el no res. Vigila company, vigila. Tens el meu reconeixement i el meu respecte, per això no et vull veure desmanegat en un racó, havent reforçat allò que volies combatre.