dissabte, 19 de maig del 2012

Versionari

ets un visionari eh... mare de deu els que s'ha de llegir avui en dia... a
anònim

Seguint la fossa oberta ahir i que prometo aparcar tan aviat com acabi d’escriure, aquest és un altre dels comentaris rebuts al blog i que, no negaré, m’ha inquietat per el seu velat rerefons.

Un visionari? Però si sóc incapaç de veure tres dalt d’un burro (i no sigueu punyeters que no m’estic referint al triumvirat de l’Europa). Tinc una ceguesa crònica i així m’ha anat la pel•lícula. Si realment ho fos, de visionari em refereix-ho, tindria les coses molt més clares i, el cert dels certs, és que no les tinc gens. Una altre cosa, de ben diferent, és etiquetar-me de versionari per donar la meva versió, sovint estrafolària, sobre determinades situacions i/o conductes. Això ho reconec sense objeccions. El que passa, i ho podeu comprovar, és que les meves versions sempre difereixen del que acaba succeint, per l’aplicada obsessió que tenen alguns de portar-me sistemàticament la contraria. Ja veieu, tot un versionari de l’antípoda.

Mare de Déu? Hi veig, en l’expressió, una profunda espiritualitat en l’autor. Una persona amb formació i fortes conviccions religioses. I per tant, una persona caritativa, tolerant, comprensiva, bondadosa, virtuosa,...

A? Acaba amb...a? Que s’amaga darrera d’aquesta a? Va tenir l’autor aquell moment de feblesa en el que va dubtar signar l’escrit, revelar la seva identitat? Si us hi fixeu, i no pot ser fruit de la casualitat, els dos comentaris, el d’ahir i el d’avui, acaben de la mateixa manera, amb la mateixa vocal. Quin interrogant! Quina manera més subtil de llençar l’ham per enganxar-nos a un món d’especulació i neguit. A...podria ser la inicial del nom? Antoni, Albert, Angel, Artur,...(triats a l’atzar). Podria ser un ofici? alimentador, adroguer, artesà, arquitecte,...(triats a l’atzar). Podria, donada l’hora dels comentaris, ser el nom de l'empresa des d'on es va escriure? Abertis, Arcón, Altimira, Aliven,...(triades a l’atzar).
I si només fos un error tipogràfic, una lletra penjada que no es va esborrar a temps? Venint de qui ve, no ho descarto.

Versions? Per a tots els gustos.