dijous, 17 de maig del 2012

Esperant que soni el flabiol

Són moments d’incertesa per al CE Europa i d’enorme inquietud per aquells que el dirigeixen (o l’haurien de dirigir). Dirigir és la competència que, en condicions normals, se li atribueix al director. I el director, en el terreny de la música es veu prou bé, és l’encarregat de posar a punt els instruments, donar-li l’entrada quan els hi toca i fer que la banda soni òptima i harmoniosa. Feta aquesta prèvia, convindrem que la direcció de l’Europa es troba en aquell punt transcendental de triar els músics de l’orquestra per a la propera gira (de temporada estable no en parlem, perquè és un territori desconegut des de fa molt de temps). El problema, i aquí rau una part important del seu desconcert, és saber si volen tocar clàssic, rock, country, música per festes majors o, senzillament, volen acompanyar als nuvis en els seus casaments. En funció de l’orientació, triaran els músics. El triumvirat encarregat de menar el Club, no ho té gens clar. Són conscients que alguna cosa ha de canviar, alguna cosa s’ha de fer per invertir les inèrcies. Però sobretot, i en això estan tots tres d’acord, han de trobar la fórmula que els hi permeti allargar el seu regnat tant i tan plàcidament com sigui possible. En aquest escenari, la diferencia de criteris és evident. Mentre un d’ells veuria amb bons ulls la tornada al Club d’Angel Gómez per fer-se càrrec del Primer Equip, malgrat la seva sortida per la porta del darrera i la seva tèrbola estela. L’altre, en canvi, seguiria apostant per Mariano Angoy i el seu cartell mediàtic, malgrat el fracàs amb el Juvenil A i el rebuig a la seva persona quan es va filtrar la candidatura. El tercer en discòrdia (mai millor dit) es decantaria, com sempre, per no decantar-se, per no prendre partit, ni mullar-se. Cosa que li permetria, com li ha permès fins ara, no assumir cap responsabilitat directa i mantenir-se al marge del desgast dels seus companys de direcció. Sense criteri, ni model, ni coherència, no hi ha música harmònica, només soroll a la caixa escènica i xiulets a la platea. En aquesta cruïlla ens trobem i en aquesta cruïlla, si algú no hi posa remei, ens perdrem esperant que soni el flabiol.