dijous, 10 de maig del 2012

L’atracció dels imans

Està ben trobat això de fer-se dir Iman quan desenvolupes una professió que consisteix, bàsicament, en atraure clients per a la teva causa. En contra del que és habitual, que el nom no faci la cosa, en aquest particular cas, la cosa ha triat el nom que més se li escau. El iman geològic té unes propietats magnètiques que el fan irresistible per als elements amb composició fèrrica. El Iman religiós, subsidiari del geològic, s’inspira en ell per desenvolupar una tècnica i unes habilitats que el fan irresistible per a les seves incautes víctimes. La religió, com qualsevol altre negoci, viu dels clients i d’aquells que “li compren” allò que ven. Atraure el màxim nombre de partidaris a la causa és un clar senyal d’èxit i et garanteix una supervivència a llarg termini. Una vegada aconseguit omplir l’entorn de ferralla és molt més fàcil que el missatge cali. Imans que controlen cervells magnetitzats i fan d’ells uns mers instruments per a aconseguir els seus objectius i mantenir el control més enllà de la voluntat individual i personalitzada. Sucumbir a l’atracció dels imans és un mal negoci des del punt de vista de la llibertat de moviment i, encara més, de la mínimament exigible, llibertat de pensament.