dijous, 8 de desembre del 2011

La Immaculada Constitució

Aprofitant la setmana dels tres divendres i la casualitat (?) còsmica que ens ajunta les festes de la Constitució espanyola i la Immaculada Concepció, no s’ha de deixar passar l’extraordinària oportunitat que ens brinda el calendari per aprofundir en el significat simbòlic d’aquestes dates assenyalades i el seu encaix messiànic. De concordances, moltes. De coincidències totes. La primera i més important és que les dues dates són festes de celebració. De la celebració d’un dogma, millor dit, de dos dogmes. I que cony és un dogma, us preguntareu. Doncs, per dir-ho amb les paraules exactes: és un punt de doctrina establert, proclamat autoritàriament com a cert, incontestat, fonamental. És a dir, ras i curt, una collonada imposada per pebrots, sense cap base científica i absolutament indemostrable. La celebració del dia de la Immaculada proposa la commemoració de la concepció de la Mare de Déu. I que té de particular aquesta concepció que la faci tan especial? Doncs que va ser concebuda sense màcula, és a dir, sense l’afectació del pecat original. Tots, absolutament tots, naixem tacats pel desgraciat afer de la poma, menys la Maria que en va quedar exempta. Amb la Constitució, amb la sagrada Constitució espanyola, passa el mateix. Totes les Constitucions del món es pareixen amb la idea de promoure unes bases per avançar democràticament, per crear un marc de creixement i evolució, totes menys l’espanyola. La Constitució espanyola va néixer sense màcula, sense pecat original i, en conseqüència, no es pot tacar, ni tocar. La Constitució espanyola és immaculada com la Immaculada Concepció i cap temptació, per justa, raonable i necessària que sigui, la podrà dur pel camí del pecat.