dijous, 1 de desembre del 2011

Examen d’espanyolitat

Tal i com informava el diari El Pais, Mariano Rajoy imposarà un examen d’espanyolitat a tots aquells que vulguin obtenir la nacionalitat espanyola. El programa del Partit Popular recull: “Requerirem el coneixement dels valors fonamentals contemplats a la Constitució que són la base de la nostra societat, i el coneixement suficient de la llengua, la història i la cultura espanyoles per a l’obtenció de la nacionalitat. Es donarà una solemnitat adequada a l’acte d’adquisició de la nacionalitat”.
Fins ara, els tràmits eren purament administratius, però Rajoy pretén condicionar l’obtenció de la nacionalitat al coneixement de qüestions com “l’any en què es va descobrir Amèrica” o “com es diuen els Reis Catòlics”.
Ara que el PP se n’ha sortit amb la seva i governarà a Espanya, aplicarà aquest aspecte del seu programa? Ho farà només als nouvinguts o també als natius? Estic espectant i, perquè no dir-ho, un poc neguitós, per passar una prova que determinarà el meu futur. Mai abans m’havia plantejat que, el fet de suspendre un examen, fos la millor de les opcions possibles. Mai abans havia pensat que el no superar una prova em seria tan convenient, útil i profitós. El que caldrà veure és la resposta del PP a tots aquells que suspenguem. Ens retirarà el passaport, deixarem de ser ciutadans espanyols i ens expulsarà d’Espanya? I si ens expulsa, a on ens enviarà? Jo tinc una idea i la poso a disposició dels gestors del PP. Que em truquin i, amb molt de gust, els hi diré que i com ho han de fer. De res.