diumenge, 18 de novembre del 2012

No hi ha remei 

Un escorpí que desitjava travessar un riu, li va dir a una granota:
-Duu-me a la teva esquena. 
-¡Que et dugui a la meva esquena! -va contestar la granota-. ¡Ni pensar-ho! ¡Et conec! ¡Si et duc a la meva esquena, em picaràs i em mataràs!
-No siguis estúpida -li va dir llavors l'escorpí-. ¿No veus que si et pico t'enfonsaràs en l'aigua i que jo, com que no sé nedar, també m'ofegaré? 
Els dos animals van seguir discutint durant una estona, i l'escorpí es va mostrar tan persuasiu que la granota va acceptar passar el riu amb ell. El va carregar sobre la seva lliscosa esquena, ell s'hi va agafar, i van començar la travessia. Arribats enmig del gran riu, de sobte, l'escorpí va picar a la granota. Aquesta va sentir que el verí mortal s'estenia pel seu cos i, mentre s'ofegava, i amb ella l'escorpí, li va cridar: 
-¡Veus! ¡T'ho havia dit! ¿Però què has fet? 
-No puc evitar-ho -va contestar l'escorpí abans de desaparèixer en les glauques aigües-. És la meva naturalesa.