dissabte, 3 de novembre del 2012

Abans, si us plau, abans 

Un treballador del Madrid Arena ha denunciat que es van vendre més de 20.000 entrades, xifra que depassava l’aforament màxim permès i que va acabar en tragèdia. Bé està que ens acostumem a denunciar totes aquelles coses que mereixin ser denunciades, que perdem la por i que col•laborem activament en les millores socials. Però, encara estaria millor si ho féssim abans de la tragèdia, per evitar-la en la mesura del possible, i no desprès quan s’ha consumat. Que s’havien venut més entrades de les permeses, era un fet conegut pels responsables abans del dia de la festa, perquè la compra era anticipada. Perquè doncs ningú ho va denunciar? Farem diners i no passarà res, devien pensar. Malauradament no va ser així. La cobdícia i la irresponsabilitat han tornat a guanyar la partida amb un balanç descarnadament tràgic. Ara és fàcil, a toro passat, fer-se l’heroi denunciant una pràctica imprudent per tranquil•litzar una mala consciència. Llàstima que aquesta consciència no hagi actuat amb premeditació i sentit comú.