dimecres, 22 de juny del 2011

Fins i tot els Bancs ho veuen

Per confrontar els models socials del Barça i el Madrid i la seva repercussió pública, només cal fixar-se en els anuncis per als que són contractats els principals exponents dels 2 equips. El Banco Espirito Santo s’ha fet amb els serveis de Cristiano Ronaldo (Espirito Santo/Cristiano, estava cantat) per que el promocioni. El missatge? Molt clar: A Ronaldo només l’interessa guanyar per damunt de tot. Vol guanyar sempre i per això confia en el Banco Espirito Santo perquè amb ell sempre guanya. Guanyar, guanyar sense condicionants. Sempre, a qualsevol preu i de qualsevol manera. És l’esperit d’un dels màxims representats del Madrid i el seu vaixell insígnia. El missatge claríssim i no deixa dubtes sobre el model que s’ha instal•lat a l’equip blanc i la imatge que transmet al món. Per la seva banda, el Barça, mitjançant Pep Guardiola, ha estat requerit pel Banc de Sabadell perquè col•labori amb el llançament de la seva nova imatge corporativa. En l’espot, es parla de treball, d’aconsellar, de creure en l’ésser humà, de córrer, de suar la camiseta, de treball en equip,…En cap moment es parla de guanyar, encara que la finalitat sigui aquesta. Es parla de que fer i com fer-ho com a model vital. I aquesta és la imatge que transmet el Barça enfront del Madrid: valors com a metodologia en contra de resultats sense valors. Fins i tot els Bancs ho veuen.