dimarts, 22 de febrer del 2011

I tu qui ets?

Qui ets tu per donar-me lliçons de compromís? I quan em pregunto : qui ets?, no ho faig en sentit retòric, ni figurat, ni metafòric ; ho faig, i em pots ben creure, en el sentit més literal de l’expressió, perquè en realitat, no sé qui cony ets! No t’havia vist abans, ni en els bons moments, ni tampoc en els dolents. Per no saber, no saps ni el meu nom , ni el nom dels meus amics, ni dels meus companys. Res saps del que penso, ni el que faig, ni quins somnis persegueixo. Has esperat pacientment el meu defalliment, el meu desgast i que la solitud em rosegués fins el moll de l’os. Doncs, a què ve ara la teva arenga suposadament motivadora i els teus retrets reclamant complicitat? Perquè pretens la meva adhesió sinó sé a quin bàndol pertanys, ni els interessos que serveixes? Si vas o vens, si puges o baixes? Em demanes que faci un acte de fe i et cregui, però, perquè he de creure a cegues en algú que m’és estrany? Per creure, primer t’hauria de conèixer i, desprès, t’hauries de guanyar el meu respecte. No dic que no te’l mereixis, però tampoc tinc indicis del contrari. Hauràs d’entendre que no puc fer cas del primer que arriba i, sense tenir una idea clara, o directament, cap idea de la situació, m’esventa el que li passa pel cap. Una de les coses que vaig aprendre de petit, i que he conservat amb el pas dels anys, va ser no fer cas dels desconeguts i tu, t’agradi o no, pertanys a aquesta categoria. No vull desanimar-te en la teva tasca evangelitzadora, ni esmenar-te la plana, ni treure raons a la teva guerra santa, però el que estàs fent, ho fas des de l’arbitrarietat i una total i absoluta manca d’autoritat moral. Així estan les coses.