divendres, 21 d’octubre del 2011

Gossos espanyols

Tazacorte és un bell indret a la costa oest de La Palma. Un port radiant amb un clima paradisíac i uns colors magnífics. Un poble petit, encalmat i amb una personalitat prou definida. Un balcó obert al mar des d’on es poden esperar unes de les postes de sol més nítides i seductores. En aquest punt em trobava, envoltat de silenci i mastegant el pas del temps, quan de sobte uns lladrucs varen diluir la màgia del moment. Al meu darrera, sempre al meu darrera, una senyora repentinada i amb roba de boutique de luxe passejava dos gossets. Dos gossets petits, clònics i desagradablement escandalosos. Es movien nerviosos estirant de la seva mestressa i bordant a cor que vols. Em va cridar poderosament l’atenció les corretges que lligaven els gossos (tots dos), corretges amb els colors de la bandera espanyola que feien joc amb els respectius collars, els dels gossos, també amb els mateixos colors. Però la cosa no acabava aquí, la senyora repentinada també duia unes polseres amb la mateixa divisa i tot plegat formava part d’una escenografia ben calculada i volgudament premeditada. Quedava clar el missatge. La senyora era espanyola i els gossos que la precedien, també. Em va semblar una bona metàfora d’una determinada manera de fer. Mentre uns cerquen l’amplitud, el significat i la bellesa d’una posta de sol radiant, altres, els de la simbologia espanyola, els gossos espanyols, s’obsessionen en trencar el silenci, en torçar la convivència a força de lladrucs i defecant en mig del carrer.