dijous, 21 de febrer del 2008

“EL FUTBOL
ULITZAT COM A EINA EDUCATIVA I
D’INTEGRACIÓ”
....


I.-Introducció

El futbol en el nostre entorn s’ha convertit en un fenomen social i un símbol cultural de primer ordre. Utilitzat des de la perspectiva educativa, pot ser un instrument potent i vàlid per a la transmissió de valors positius , de codis i de conductes. Els jugadores i jugadores poden aprendre valors i destreses que els/les permeten permanentment inter-actuar positivament amb el seu entorn i donar resposta a les demandes socials i personals.

L’esport del futbol ha de ser entès com una activitat que contribueix a millorar el benestar físic i psíquic, que ensenya a conviure amb gent diversa , a saber fer un esforç per a l’altre/a , a respectar unes normes establertes , a acceptar les possibilitats i limitacions pròpies i les dels/ de les altres.

El nostre Club és receptiu a les realitats socials del seu entorn , per això, des de fa varies temporades ,ha definit un model esportiu-educatiu , en el qual és justifica aquest projecte, que està informat en tots els seus àmbits pels següents trets d’identitat:

Ø Fomentar fermament i raonadament l’educació integral com a referent a l’hora de desenvolupar l’activitat esportiva
Ø Considerar la pràctica del futbol com un mitjà privilegiat de reeducació i un instrument d’integració
Ø Contribuir a crear una societat que es basi en el respecte , en la solidaritat , en la comprensió de les desigualtats i en la llibertat
Ø Ser sensible a la realitat pluricultural de l’ entorn
Ø Afavorir la desaparició dels estereotips sexistes en el món de l’esport , la superació de situacions de desigualtat per raons de gènere , econòmiques o culturals
Ø Fer aportacions per tal d’ajudar a crear un societat cada vegada més cohesionada
Ø Promoure una educació basada en la igualtat d’oportunitats entre nois i noies
Ø Treballar per reprendre els valors de l’esport i de l’esportivitat

....