divendres, 8 d’abril del 2011

Maleïda coincidència

Perquè hi ha paraules que em són vetades? Perquè el seu ús esdevé un conflicte de gegantines proporcions? Quina responsabilitat tinc sobre la coincidència? Hauré de limitar els meus escrits, i la seva comprensió última, eliminant paraules per evitar interpretacions esbiaixades? Quan parli d’escacs m’hauré de menjar prèviament la torre per no ferir susceptibilitats? Quan contempli la sortida del sol, hauré de tenir la precaució de no esmentar l’alba com a plasmació d’un fet extraordinari i recurrent? Quan reflexioni sobre un partit de futbol, hauré de prescindir de la victòria per no molestar? Quan em refereixi a qualsevol aspecte educatiu, hauré d’obviar el mestre per no crear un conflicte institucional? Quan m’entretingui amb el teatre, hauré de desterrar l’oficina perquè no s’interpreti malament el meu comentari? Quan em recreï amb llegendes llegendàries, hauré de saltar-me el rei Artur per no tocar l’intocable? Quan em perdi pel cel, hauré de matar la figura de l’àngel per no ofendre al dimoni? Quan m’arrisqui amb els formatges, hauré de callar el tuf i la forma del formatge holandès per no ser impertinent? A partir d’ara, quan m’arribi un projecte, hauré de saltar-me l’arquitecte per no ser inoportú? I pujar-me a la parra?, podré pujar-me a la parra sense ser la diana dels furtius? Les òperes sense àries, el veler sense vela, el tabac sense cendra, Europa sense rumb,...? Trist, molt trist, el llenguatge sense paraules. Si no vols que el blanc immaculat del paper s’estengui arreu, hauràs de ser climent i permetre’m, amb tolerància, la marrada de la coincidència.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Coincideixo amb tu!