dissabte, 9 de juliol del 2011

Pausa russa
(és com l’ensaladilla, però sense maionesa)

Tothom es mereix un descans, fins i tot, vosaltres. Permeteu-me que obri un parèntesi per a la reflexió dels arrauxats, per a la flexió dels inflexibles i, perquè no, per a la desintoxicació dels intoxicats. Una setmana passa volant, per a molts, massa volant. No tots els dies es rep la invitació d’un club històric com el Dinamo de Moscou per visitar les seves instal•lacions i compartir experiències amb el seu vicepresident esportiu, molt interessat pel meu pas pel CE Europa. Alexander Gabulov és un gran admirador de Barcelona, del Barça, evidentment, però també del CE Europa, equip que va descobrir en una visita a la nostra ciutat, tot just, quan l’antiga URSS començava la seva obertura al món. Amb vocació europeista, Alexander Gabulov, no es va poder resistir a la fascinació per un club de futbol que duia el nom d’Europa, la seva aspiració més decidida i determinada. Alexander m’ha fet arribar el seu interès per conèixer de primera mà les interioritats del club gracienc i ha tingut l’exquisit detall de convidar-me a casa seva. Sé que em sotmetrà a un interrogatori de tercer grau i em voldrà esprémer fins la darrera gota. Hauré de vigilar que no s’excedeixi amb el pentotal i m’afluixi immoderadament la llengua. No patiu, intentaré ser fort i complir amb les regles de cortesia sense excedir-me. Si hi ha coses que sé del CE Europa que mai he explicat a la gent d’aquí, no les explicaré a un magnat rus, per molt pro-Europa que sigui i per molt caviar que m’ofereixi. El vodka? Del vodka, no me’n refio. Skoro.