dijous, 15 de setembre del 2011

L’emoció sostinguda

Si vull que m’estimis, passada l’ebullició dels primers anys, t’hauré d’afalagar, atendre les teves necessitats, t’hauré de respectar i, de tant en tant, tenir aquell detall imprevist i satisfactori que interromp el camí de la rutina. Si vull que la nostra relació no s’esvaeixi, entri en un atzucac i acabi defallint, m’hauré de posar les piles. Hauré d’estar viu, atent a les teves inquietuds i despert en la resposta. Si vull que segueixis caminant al meu costat, i jo al teu, hauré de vigilar per fer-te el camí fàcil i procurar que no caiguis, i si ho fas, estendre’t la mà perquè et puguis aixecar. Si vull que em segueixis estimant, t’hauré de fer confiança i deixar l’espai que et calgui perquè puguis respirar. Si vull que segueixis compartint la nostra aventura, hauré de ser generós i exercitar-me en saber allò que vols, més que ocupar-me en allò que necessito. Si vull que la brasa no s’apagui, hauré de bufar les seves entranyes amb perseverança perquè el foc segueixi escalfant les nostres emocionants matinades.